Football persian

آخرین اخبار فوتبال ایران و جهان

Football persian

آخرین اخبار فوتبال ایران و جهان

مرفاوى: با عذرخواهى از هواداران، تماشاگر راه نمى دهیم


صمد مرفاوى سرمربى استقلال پس از بازگشت از اردوى ترکیه از شرایط استقلال ابراز رضایت کرد. مرفاوى با اشاره به شرایط اردوى استقلال گفت: اردوى ترکیه اردوى مناسبى بود و تمرینات مختلفى براى آمادگى جسمانى و اصول تاکتیکى استقلال انجام دادیم ، تنها مشکل ما عدم برگزارى بازى تدارکاتى بود که به خاطر شرایط آب و هوایى میسر نشد. ۲روز آخر اردو منتظر تغییر آب و هوا و مساعد شدن شرایط جوى بودیم اما این اتفاق نیفتاد و ما نمى توانستیم ریسک کنیم. از طرفى هم قرار بود روز دوشنبه به تهران برگردیم و انجام ۲بازى تدارکاتى طى ۴۸ ساعت با توجه به تمرینات سنگین بدنسازى تیم منطقى نبود لذا تصمیم گرفتیم هر چه سریعتر به تهران بیاییم و امکان برگزارى ۲ بازى تدارکاتى در روزهاى یکشنبه و چهارشنبه را فراهم کنیم. وى ادامه داد: ما برنامه ریزى کرده ایم و با هدف مشخص حرکت مى کنیم. کادرفنى تصمیم گرفت زودتر به تهران برگردیم تا وقت را از دست ندهیم و طبق برنامه تمرینات را در تهران ادامه دهیم. مسلما این تصمیم از سوى کادرفنى گرفته شده و هیچ کس از جمله بازیکنان در این تصمیم دخالت نداشتند. مرفاوى در خصوص بازیکنان غایب در اردوى ترکیه گفت: مسلما ما با توجه به تمریناتمان و شرایط نفرات و آمادگى آنها وارد لیگ مى شویم طبیعى است نفراتى که در تمرینات غایب بودند و یا به لحاظ بدنى عقب باشند باید به شرایط مطلوب برسند اما هر مربى تفکر خاص خود را دارد و آنچه به مصلحت تیم و به نفع تیم است اجرا مى کند. سرمربى استقلال در مورد وضعیت بدنى رینالدو و فابیو هم گفت:بازیکنان خارجى ما باید به لحاظ بدنى آماده تر شوند، آنها در اکثر تمرینات ترکیه غایب بودند اما باید با برنامه سعى کنیم این ۲را به فرم ایده آل برسانیم و البته نباید در این راه عجله کنیم.مرفاوى در مورد وضعیت رینالدو و شایعه جدایى اش از استقلال گفت:ما باید به این بازیکن و هر بازیکن دیگرى فرصت بدهیم. ما همه نفرات را جذب کرده ایم که به نحو احسن از آنها استفاده کنیم. فصلى طولانى پیش روى ماست ، من به هیچ وجه کسى را طرد نمى کنم و به رینالدو هم مثل بقیه فرصت داده مى شود که هرچه سریعتر به تیم برسد. هدف این است که ما نمى خواهیم کسى را دفع کنیم، تلاش ما جذب بازیکنان است و به همه احترام مى گذاریم و همه را دوست داریم و همه عزیزان باید تابع مقررات و نظم و انضباط تیم باشند. سرمربى استقلال در خصوص دعوت خود از پیشکسوتان استقلال براى تماشاى بازى هاى تدارکاتى و جمع آورى نظرات آنها گفت: من عضو کوچکى از خانواده بزرگ استقلال هستم و همه پیشکسوتان هم در این تیم صاحب حق هستند. از همه استقبال مى کنم و دستشان را مى فشارم. مى خواهم از نظرات، پیشنهادها و راهنمایى هایشان استفاده کنم و به این دلیل از آنها دعوت کرده ام که از نزدیک شاهد فعالیت تیمشان باشند. شخصا معتقدم استقلال متعلق به همه پیشکسوتان آن است. مرفاوى در پایان در خصوص برگزارى بازى هاى تدارکاتى استقلال پشت درهاى بسته گفت: مى خواهیم بازى هایى که انجام خواهیم داد بدون تماشاگر باشد. از این بابت از هواداران باید عذرخواهى کنم اما این به خاطر مصالح تیم است که خود آنها هم در این مصلحت شریک هستند. در این بازى هاى تدارکاتى نیاز به تمرکز و آرامش بیشتر بازیکنان است تا به خوبى تاکتیک هاى مورد نظر ما را در زمین پیاده کنند و از این رو تصمیم گرفته شده دیدارهاى تدارکاتى بدون تماشاگر برگزار شود.

بوسنى، بحرین و عمان حریفان تدارکاتى ایران

بوسنى، بحرین و عمان حریفان تدارکاتى ایران
به احتمال فراوان تیم ملى فوتبال ایران با تیم هاى عمان، بحرین و بوسنى روبه رو خواهد شد. در پى درخواست کشورهاى عمان، بحرین و بوسنى براى انجام دیدارى دوستانه با تیم ملى فوتبال ایران فدراسیون فوتبال به این پیشنهادها پاسخ مثبت داد و براساس هماهنگى هاى انجام شده قرار است تیم ملى در ماه هاى آینده رودرروى این تیم ها قرار گیرد. براساس این برنامه تیم ملى فوتبال ایران ۲۱ مرداد در سارایوو رو در روى تیم ملى بوسنى قرار مى گیرد. سرمربیگرى این تیم بر عهده میروسلاو بلاژویچ سرمربى سابق تیم ملى ایران است. این تیم در حال حاضر در رده ۴۵ رده بندى فیفا قرار دارد. آخرین بارى که ایران مقابل بوسنى قرار گرفت، این تیم اروپایى در جایگاه ۷۸ جهان قرار داشت. ۹ شهریور تیم ملى ایران در منامه به مصاف تیم ملى بحرین مى رود. این تیم حاشیه خلیج فارس در مرحله پلى آف رقابت هاى انتخابى جام جهانى حریف تیم ملى عربستان است. ۱۴شهریور تیم ملى ایران در مسقط رو در روى عمان قرار مى گیرد. هرچند قرارداد این ۳ بازى هنوز بین فدراسیون هاى ایران، بحرین، عمان و بوسنى بسته نشده اما به احتمال فراوان این ۳ بازى در تاریخ هاى فوق برگزار مى شود. فدراسیون فوتبال در تلاش بود در تاریخ هاى ۱۸ و ۲۷ شهریور و همچنین ۲۱ مرداد دیدارهاى دوستانه اى را براى تیم ملى در نظر بگیرد اما به دلیل درگیر بودن تمامى تیم هاى اروپایى، آمریکاى شمالى، کونکا کاف و آمریکاى جنوبى در رقابت هاى مقدماتى جام جهانى این امکان میسر نشد.

افشین قطبی

قرارداد 18 ماهه قطبی با فدراسیون فوتبال امضا شد

خبرگزاری فوتبال ایران - افشین قطبی که پس از برکناری علی دایی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، همچنان به عنوان سرمربی در این تیم فعالیت خواهد کرد.

 

افشین قطبی باز هم قول داد:ایران را قهرمان جام ملت‌های آسیا می کنم

خبرگزاری فوتبال ایران – افشین قطبی بعد از انتخاب مجددش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران،این بار قول داد که تیم ملی را قهرمان جام ملت های آسیا کند این در حالی است که او مدتی پیش قول داده بود تا
  آرشیو شده  

۴ بازی تا پایان ۸۸

4 بازی رسمی برای تیم ملی ایران تا پایان سال 88
تیم ملی فوتبال کشورمان تا پایان سال جاری تنها در مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا به میدان خواهد رفت و رویداد رسمی دیگری پیش رو ندارد.

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از ناکامی درمسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، تا پایان سال 88 تنها در رقابتهای مقدماتی جام ملتهای آسیا شرکت خواهد کرد.

تیم فوتبال ایران که در پایان بازیهای روز دوم مسابقات جام ملتهای آسیا با 4 امتیاز (پیروزی مقابل سنگاپور و تساوی برابر تایلند) صدرنشین گروه پنجم است و تیم های سنگاپور با 3 امتیاز، تایلند دو امتیاز و اردن یک امتیازی در رده های بعدی این گروه قرار دارند، در رسمی ترین مسابقات خود تا پایان سال برای صعود به مرحله نهایی جام ملتهای آسیا تلاش خواهد کرد.

طبق برنامه ادامه مسابقات مقدماتی جام ملتها تیم کشورمان درسومین روز این رقابتها روز 23 آبان پذیرای تیم ملی فوتبال اردن خواهد بود. برنامه این مسابقات به این شرح است :
* 14 نوامبر (23 آبان)
ایران - اردن (ساعت 15 - ورزشگاه آزادی)
* 18 نوامبر (27 آبان)
اردن - ایران (ساعت 6 - ورزشگاه امان)
* 6 ژانویه (16 دی)
سنگاپور - ایران( ساعت 30/19 - ورزشگاه سنگاپور)
* مارچ 2011 (12 اسفند)
ایران - تایلند (ساعت 15 - ورزشگاه آزادی)

مرحله نهایی مسابقات جام ملتهای آسیا ژانویه 2011 (دی ماه 1389) با شرکت 16 تیم برتر قاره به میزبانی دوحه قطر برگزار خواهد شد.