Football persian

آخرین اخبار فوتبال ایران و جهان

Football persian

آخرین اخبار فوتبال ایران و جهان

تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی نرسید

کانون هواداران پرسپولیس : با تساوی تیم های ملی فوتبال عربستان و کره شمالی در آخرین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی تیم ملی فوتبال ایران از رسیدن به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بازماند. 
دیدار حساس دو تیم ملی فوتبال عربستان و کره شمالی از ساعت 22:30 دقیقه چهارشنبه در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض آغاز شد که در پایان دو تیم به تساوی .................. دست یافتند.
با کسب این نتیجه تیم ملی فوتبال کره شمالی به طور مستقیم به مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی صعود کرد و تیم ملی فوتبال عربستان نیز باید در مرحله پلی آف و برای رسیدن به جام جهانی دو بازی دیگر برگزار کند.
نتیجه تساوی تیم های ملی فوتبال عربستان و کره شمالی باعث شد تیم ملی فوتبال کشورمان با 11 امتیاز از رسیدن به جام جهانی محروم شود.

تیم ملی

سلام.اومدم درباره ی بازی ایران و کره ی جنوبی حرف بزنم.فردا حتما ساعت ۱۵:۳۰ بازی ایران با کره ی جنوبی رو ببینید.قطبی هم قول داده که به جام جهانی صعود میکنیم.ایشالا که صعود میکنه.ایران اصلا تو این بازی نباید ببازه.چون الان ۱ امتیاز با عربستان فاصله داره و هیچ کاری نمیشه کرد.اگر مساوی کنه و عربستان هم مساوی کنه ایران میتونه صعود کنه.برای اینکه تفاضل گل ایران ۱+ هست و عربستان هم ۰.اگر تفاضل گل ایران و عربستان مساوی بود باید بازی های رو در رو را حساب کنیم.البته این اتفاق اصلا نمیتونه بیفته.چون قبل از اون اگه عربستان بخواد تفاضل گلی رو که داره ۱+ کنه امتیازش بیشتر میشه و به جام جهانی صعود میکنه.برد هم مقابل کره ی جنوبی میتونه به نفع ایران باشه.ولی به شرط اینکه عربستان کره ی شمالی رو نبره.حالا جالب اینجاست که حجازی کراکی میگه:احتمال صعود ایران به جام جهانی ۲۰٪ در صد هست.یکی بهش بگه اخه تو ادمی که درباره ی تیم ملی  اظهار نظر میکنی کراکی؟بدبخت فکر میکنه اگه همه مربیگریشون مثل این انتر باشه گند میزنن.این نمیتونه اشغالترین تیم دنیا " کیسه کش " رو جمع کنه اونوقت برای تیم ملی پیش بینی میکنه؟ولشون کنیم دیگه.اونا ادم نیستن نگاهشون کنیم چه برسه به این که دربارشون حرف بزنیم.به قول سرمربی کره ی جنوبی " با حضور قطبی تیم ملی تغییر کرده است. "اگر هم نگاه به بازی هایی که تیم ملی با قطبی انجام داده ، تیم ملی اصلا گل نخورده جز توی یه بازی دوستانه مقابل چین.بازی ای هم که گل خورد تقصیر رحمتی بود که نتونست توپ رو بگیره و توپ به تیرک دروازه خورد و بعد از اصابت با تیر دروازه به بازیکن چین رسید و اون هم توپ رو وارد دروازه کرد.تمام بازیهای ایران اینا بوده : ایران ۳  ۰ امید ـ ایران ۵  ۰ اندونزی ـ ایران ۰ ۱ چین ـ ایران ۰ ۰ کره شمالی ـ ایران ۱ ۰ امارات.پس اگه این نتیجه هایی که نوشتم اتفاق بیفته ایران به جام جهانی صعود میکنه :

ایران ۱ ۰ کره جنوبی(بالاخره برد ایران) و عربستان ۰ ۰ کره شمالی(بالاخره مساوی)

ایران ۰ ۰ کره جنوبی(بالاخره مساوی) و عربستان ۰ ۱ کره شمالی(بالاخره برد کره)

غیر از این دو تا نتیجه هر نتیجه ی دیگه ای رخ بده ایران صعود نمیکنه.

توجه : رنگهای قرمز و ابی نشانگر یک نتیجه هستن و به هم ارتباط ندارن.

کره جنوبی - ایران

چهارشنبه ٢٧ خرداد

کره جنوبی - ایران

 
ساعت ١۵:٣٠

تراکتور بعد از هشت سال دوباره به لیگ برتر صعود کرد

تیم تراکتورسازی در اخرین بازی خود در حضور پرشور 15000 هوادار خود توانست با دو گل بر آلومینیوم هرمزگان فائق اید و با کسب 54 امتیاز مستقیما به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کند. تراکتورسازی بعد از هشت سال درجا زدن در لیگ یک بالاخره توانست با همراهی هوادارانش و نیز مدیریت بسیار موفق جناب شفق و نیز مربیگری فراز کمالوند ارزوی هشت ساله آذربایجانی ها را براورده کند. گلهای تراکتور را امیر محبی و مسعود ابطحی بازیکنان تبریزی تراکتور به ثمر رساندند اما شاهین بوشهر هم که سایه به سایه تراکتورسازی حرکت میکرد با برد دو صفر مقابل دیهیم اهواز نیز نتواسنت از تراکتور پیشی گیرد و به پلی اف صعود کرد

شهرداری تبریز هم در اخرین بازی خود مقابل 15 هزار هوادار تبریزی برابر الومینیوم اراک که در رده دوم بود با گل سعید دقیقی غلبه کرد و با این پیروزی به پلی اف صعود کرد و اگر بتواند شاهین بوشهر را در رفت و برگشت شکست دهد این تیم تبریزی نیز لیگ برتری خواهد شد. شهرداری تبریز هم در این فصل از مربی گری محمد حسین ضیایی بهره میبرد. در این گروه پتروشیمی تبریز نیز که چشم به تساوی شهرداری و الومینیوم داشت با برد 4 بر 2 مقابل سپاهان نوین در رده سوم ایستاد و از راهیابی به پلی اف بازماند

اینها خبر های خوش بودند اما ماشین سازی که از اول فصل حال و روز خوشی نداشت با باخت 3 بر صفر مقابل تربیت یزد در دره 13 جدول ایستاد و متاسفانه به دلیل عدم کفایت مسئولین در مواجهه با مشکلات، این تیم ریشه دار به دسته دو سقوط کرد. به عنوان یک هوادار برایم سخت است که برای موفقیت تراکتورسازی شادی کنم یا برای از بین رفتن ماشین گریه کنم

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران از شرایط و آمادگی این تیم ا

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران از شرایط و آمادگی این تیم ابراز رضایت کرد.


علی دوستی با اشاره به برگزاری اردوی آمادگی این تیم در الجزایر گفت: تیم نوجوانان اردوی بسیار خوب و موفقی را در ایتالیا پشت سر گذاشت و با وجود حضور 16 تیم از کشورهای مختلف، تیم ایران در ضربات پنالتی قهرمانی را از دست داد.

وی افزود: خدا را شکر نوجوانان در شرایط خوبی قرار دارند و پس از قهرمانی در آسیا، اردوها و بازی‌های تدارکاتی پیوسته و موفقی را پشت سر گذاشته‌اند. این شرایط تا جام جهانی نیجریه ادامه خواهد داشت تا بتوانیم نماینده شایسته‌ای در رقابت‌های جهانی باشیم.


وی اظهار کرد: اردوی الجزایر نیز با پیشنهاد فدراسیون فوتبال این کشور و موافقت فدراسیون ایران انجام می‌شود. دو دیدار تدارکاتی را برای این اردو پیش‌بینی کردیم. درصدد هستیم تا شرایط ر ا برای برگزاری سومین دیدار نیز فراهم کنیم.


دوستی تاکید کرد: به هر حال ما به هرچه که از شرایط اردویی خواسته‌ایم دست یافته‌ایم و بازیکنان هم در وضعیت مناسبی هستند. هدف ما کسب آمادگی‌ است و تلاش می‌کنیم در دیدارهای تدارکاتی در الجزایر به آنچه که می‌خواهیم دست پیدا کنیم.


سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران تاکید کرد: اوایل هفته آینده تیم به تهران باز می‌گردد و پس از یک هفته استراحت تمرینات مجددا از اواخر خرداد در تهران پیگیری خواهد شد.

 

فوتبال

بازی فوتبال ورزشی است تیمی که در آن دو گروه یازده نفره در مقابل هم بازی می‌کنند و اغلب آن را پرطرفدارترین ورزش جهان می‌دانند. این ورزش در زمینی مستطیل شکل با پوشش چمن یا چمن مصنوعی انجام می‌گیرد که در انتهای عرضی دو ضلع آن دو دروازه قرار داده شده‌است. هدف وارد کردن توپ به دروازهٔ حریف است. دروازه‌بان تنها کسی است که در این بازی حق دارد از دست‌ها و بازوهای خود برای گرفتن و مهار توپ استفاده کند. دیگر اعضای تیم توپ را اغلب با استفاده از پا و ضربه زدن به آن به گردش درمی‌آورند، گاه نیز ممکن است از سینه یا سر خود استفاده کنند. هر تیمی که بیش‌ترین گل را به حریف بزند برندهٔ بازی است. اگر بازی در پایان با گل‌های برابر پایان پذیرد نتیجه بازی را مساوی اعلام می‌کنند یا این که بازی به وقت اضافی کشیده می‌شود و سپس ممکن است ضربات پنالتی تعیین‌کننده بازی باشد.

قوانین فوتبال مدرن و به شکل امروزی آن در کشور انگلستان وضع شد. نهاد اداره‌کننده فوتبال در جهان فیفا نام دارد که اغلب آن را به اختصار فیفا (به انگلیسی: FIFA) می‌نامند. معتبرترین مسابقه در این رشته ورزشی جام جهانی فوتبال نام دارد که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود. این رویداد هنگام برگزاری بینندگان زیادی دارد که شمار آن دو برابر بینندگان بازی‌های المپیک تابستانی است.